Tisztelt Győrladaméri Lakosok!
Február 1-jétől módosul a lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézés rendje, amely érinti a lakcímkártya kiállítását és az adatmódosításokat.
Mi változik?
Az új jogszabály értelmében a jegyzők hatásköre megszűnik a lakcímbejelentési ügyekben, így 2025. február 1-jétől már kizárólag a járási hivatalok intézhetik ezeket az eljárásokat.
Hol lehet ezentúl intézni a lakcímkártyával kapcsolatos ügyeket?
– Bármely járási hivatalban lehet lakcímbejelentést tenni.
– Az érintett polgár lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes járási hivatalban lehet módosítani az adatokat (pl. névváltozás esetén).
– A személyazonosító igazolvány kiadásával kapcsolatos ügyeket továbbra is a járási hivatalok, a kijelölt kormányhivatalok és a nyilvántartást kezelő szerv intézi.
Mennyibe kerül az új lakcímkártya?
2025. február 1-jétől a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány kiállításának díja: 3.700 Ft. (postai úton küldeményként kézbesítve 5.700 Ft).
Díjtételek: 19/2024. (XII.31.) MK rendelet 1. melléklete 23-24. pont
Mit jelent ez a gyakorlatban?
– Önkormányzatunknál már nem lehet lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyeket intézni.
– A lakcímkártyával és az adatváltozással kapcsolatos kérelmeket a járási hivatalokban kell leadni.
– Az igazolványok kiállításában nincs változás, a kiadás módja a megszokott rend szerint történik.
Kérjük, hogy a lakcímbejelentési ügyek intézésénél ezt az új eljárásrendet vegyék figyelembe!
Köszönjük megértésüket!
Győrladamér Község Önkormányzata